Projektas „Virtualiosios realybės technologijų taikymas atliekant Epley manevrą sveikiems savanoriams“

Gerybinis paroksizminis pozicinis svaigimas (GPPS) yra pati dažniausia pozicinio svaigimo priežastis, sudaranti apie pusę visų periferinių vestibulinės disfunkcijos priežasčių. Tiksliai atlikti poziciniai manevrai yra pigus ir efektyvus būdas GPPS diagnozuoti ir gydyti, tačiau dėl laiko sąnaudų ir dėl daugelio gydytojų nemokėjimo atlikti pozicinius manevrus, jie yra taikomi nepakankamai dažnai. 2016 m. atliktos apklausos duomenimis, Lietuvoje 34 proc. neurologų, 61 proc. ANG gydytojų ir 84 proc. bendrosios praktikos gydytojų teigė, jog neatlieka repozicinių manevrų GPPS gydyti.

Epley manevras – vienas iš efektyviausių pozicinių manevrų, skirtų užpakalinio kanalo GPPS gydyti. Mūsų tyrimo metu bus siekiama nustatyti, ar virtualios realybės (VR) technologijų taikymas atliekant šį manevrą GPPS sergantiems pacientams padėtų užtikrinti tikslesnį manevro atlikimą bei sutaupyti sveikatos priežiūros darbuotojų laiką. Tyrimui atlikti jau yra sukurta originali mobilioji pritaikomoji programa (aplikacija), leidžianti tiksliai ir teisingai atlikti Epley manevrą pasitelkdami masiškai prieinamo VR įrenginiu (Samsung Gear VR).

Šio projekto metu, mes atliksime Epley VR aplikacijos tyrimą su sveikais savanoriais, siekdami įvertinti turimos VR aplikacijos funkcionalumą ir galimus virtualios realybės nepageidaujamus reiškinius. Vyresnių nei 18 m. sveikų, galvos svaigimu nesiskundžiančių savanorių bus prašoma atlikti pozicinius manevrus naudojantis VR programa. Galimas virtualios realybės šalutinis poveikis prieš ateityje numatomą tyrimą su GPPS sergančiais pacientais bus įvertintas naudojantis SSQ (angl. Simulator Sickness Questionnaire) klausimynu.

Susisiekite su mumis, jeigu norėtumėte dalyvauti tyrime kaip savanoris.

VU MF studentas Domantas Valančius 

d [dot] valancius [at] yahoo [dot] com
tab.: +370 650 61 635

 

 

Projektas finansavimo šaltinis - Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 9 prioriteto „Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas" 09.3.3-LMT-K-712 priemonės „Mokslininkų, kitų tyrėjų, studentų mokslinės kompetencijos ugdymas per praktinę mokslinę veiklą".