Sidebar

Naujienos

Regis, galėjome nujausti, kad mokytojams svarbus mokinių palaikymas, o mokinių mokymosi sėkmei didelę įtaką turi geri santykiai su mokytojais. Tačiau šiandien galime būti tikri – tai faktas, įrodytas Vilniaus universiteto mokslininkų atlikto tyrimo.

„Mokinių mokymosi sėkmei svarbiausia – geri santykiai su mokytojais, ši tiesa pasitvirtina net ir nuotolinio ugdymo atveju. Dar daugiau, ji pasitvirtina ir vyresnių mokinių, ne tik pradinukų atveju, kaip kad galėjo būti manoma“, – dalinasi Vilniaus universiteto Filosofijos fakulteto Psichologijos instituto mokslininkė prof. dr. Roma Jusienė. Ji – viena iš tyrimo „Mokymosi pasiekimus sąlygojantys ir psichosocialines rizikas mažinantys mokyklos bendruomenės ir lyderystės veiksniai“ komandos narių.

„Matome, kad daugybė veiksnių, tokių kaip psichologinė savijauta, motyvacija mokytis, suvokimas, jog gerai mokytis – svarbu, pasitenkinimas tiek nuotoliniu, tiek ir apskritai mokymusi, mokymosi krūvio įveikimas tiesiogiai priklauso nuo to, kiek geri yra mokinių santykiai su mokytojais“, – teigia tyrimui vadovaujanti Vilniaus universiteto Medicinos fakulteto mokslininkė dr. Brigita Miežienė.

Brigita Mieziene Foto Modesto Patasiaus

Tyrimo rezultatai rodo, kad gerai mokytis svarbu 87 proc. mokinių, kurie teigia su mokytojais sutariantys gerai ir puikiai ir tik 66 proc. moksleivių, kurie su mokytojais sutaria prasčiau. Didele motyvacija mokytis pasižymi 43 proc. gerus santykius su mokytojais palaikančių mokinių, tačiau tik 10 proc. su mokytojais sutariančių prasčiau yra motyvuoti mokytis.

Mokinių palaikymas mokytojams – taip pat labai svarbus

Pasak Brigitos Miežienės, tyrimas parodė, kad 72 proc. mokytojų jaučiasi palaikomi mokinių. Šis palaikymas reikšmingai siejasi su didesne mokytojų psichologine gerove, mažina profesinio perdegimo riziką. „Esu įsitikinusi, kad ši, moksliniais rezultatais grįsta, žinia gali paskatinti mus dar daugiau dėmesio skirti būtent santykių kūrimui ir puoselėjimui – turime padėti mokiniams, mokytojams ir visoms mokyklų bendruomenėms tą padaryti. Tai yra puiki investicija, apie kurią ypatingai gera kalbėti Mokytojų dieną, kurią minime atkreipdami dėmesį į itin svarbų mokytojų darbą“, – sako ji.

Mokslininkai tyrė daugiau nei 30 mokyklų ir per 3 tūkstančius jų bendruomenių narių, iš jų kone 1,5 tūkstančio 5–12 klasių mokinių, beveik 1 tūkstantis tėvų, daugiau nei 500 pedagogų ir 50 administracijos darbuotojų. Tyrimas Lietuvos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos užsakymu buvo pradėtas 2021 m. pavasarį. Dar šiemet jo rezultatų pagrindu bus parengtos gairės, kaip efektyviai reorganizuoti ugdymo procesą visuotinės krizės akivaizdoje.

Daugiau informacijos: Rasa Jauniškienė, +37068698686,

Fakultetas

Siekdami užtikrinti jums teikiamų paslaugų kokybę, Universiteto tinklalapiuose naudojame slapukus. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su Vilniaus universiteto slapukų politika. Daugiau informacijos